Bestuur | ‘Als bestuur is het belangrijk dat we kritisch naar onze school kijken. De Goede Herder is een eenpitter: een kleine zelfstandige school. Hoewel we veel sterke punten hebben, zijn we als organisatie kleiner en kwetsbaarder. Daarom hebben we een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren om mogelijke risico's te ontdekken. Wat bleek? De organisatie is meer dan gezond. We hebben een fantastische groep mensen die dagelijks hun stinkende best doen voor onze kinderen. Dat zie en proef ik ook als ik op school ben. Het onderzoek gaf aan dat als we blijven investeren in de zaken die er écht toe doen, we als kleine school prima kunnen voortbestaan. Door te investeren in kwalitatieve medewerkers en een goede werkomgeving, kunnen we ons hoge onderwijsniveau behouden. Dat vind ik zo mooi van De Goede Herder. Samen zorgen we voor een veilige omgeving waarin kinderen kunnen leren, groeien en trots op zichzelf mogen zijn. Hier gebeurt het, in dit schoolgebouw, samen met de mensen uit onze buurt. Ik ben er trots op dat ik ervoor mag waken, dat we onze doelen nooit uit het oog verliezen.’
| ||||
Bestuur houdt toezicht op de ambities van onze school‘Als bestuur houden wij de school scherp. Bij beleidsvoorstellen stellen wij de nieuwsgierige vragen. Waarom is dit onderwerp belangrijk? Hoe past het in de plannen van de school? Dat doen we, zodat we het goede blijven doen. Niet alleen voor de school en de leraren, maar vooral voor onze kinderen. Zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.’ Onze rol als bestuur is om als eindverantwoordelijke toezicht te houden op zaken die van belang zijn voor De Goede Herder als school en de kwaliteit van het onderwijs. We gaan hierbij niet op de stoel van de directeur of de leraren zitten. Ons doel is om er, samen met alle betrokkenen, voor te zorgen dat de ambities uit het schoolplan waargemaakt worden. Zo willen we bijvoorbeeld een toegankelijke school zijn, die kinderen kansen biedt om zich in een veilige omgeving te ontwikkelen. Om te monitoren of we dit waarmaken, voert de school onder andere tevredenheidsonderzoeken uit. De resultaten bespreken we als bestuur met de school. We vergaderen als bestuur acht keer per jaar, en spreken minimaal twee keer per jaar met de MR. Regelmatig sluiten leraren of interne begeleiders (IB) aan om ons bij te praten over actuele onderwerpen. Zoals extra aandacht voor taal- en rekenvaardigheden, schoolresultaten en voorzieningen in het schoolgebouw. Elk jaar leggen we als bestuur verantwoording af, ook financieel, in het jaarverslag dat naar de inspectie gaat. Hierin beschrijven we onze doelen, taken, werkwijze, structuur en verantwoordelijkheden. We kijken ook verder dan wat er binnen de school gebeurt. De Goede Herder staat in een buurt met een diversiteit aan culturen en een relatief hoog percentage mensen die laaggeletterd zijn. Dat vraagt iets extra’s van de school. Hoe kunnen wij de kinderen in deze wijk helpen op het gebied van taal, zelfs voordat ze naar onze school gaan? Het initiatief om samen met Korein peuteraanbod en buitenschoolse opvang te realiseren, kreeg dan ook volle steun van het bestuur. Als school richten we onze blik niet alleen op wat er tijdens schooluren gebeurt, maar ook op daarbuiten. BestuursledenHet toezichthoudend deel van het bestuur van De Goede Herder bestaat uit:
|
Montgolfierstraat 71 0492 599 745
Social media | ONZE SCHOOL | INFORMATIESchoolgids | AANMELDENAGENDANIEUWSCONTACT |
Neem gerust contact met ons op | Locatie | ||